کد خبر : 44             انتشار : 1394-11-20 10:59:00         
harmashin.ir

مشخصات پورشه 718 باکستر مدل جدید + عکس

پورشه 718 باکستر قرمز
شرکت معظم پورشه پس از 20 سال استفاده مداوم از موتورهای 6 سیلندر تنفس طبیعی، به سراغ نمونه چهار سیلندر توربوشارژ شده رفته است.
گرچه در دهه 50 میلادی پورشه از چنین موتوری استفاده کرده است، اما موتور جدید مجهز به توربوشارژ است و این وسیله تفاوت عظیمی با آن مدل های دهه 50 میلادی ایجاد می کند.
قلب جدید ۷۱۸ باکستر، یک موتور ۴ سیلندر بوکسر ۲.۰ لیتری توربوشارژر است که ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند. گشتاور این موتور نیز ۳۸۰ نیوتن‌ متر است که از دور موتور ۱۹۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد. این پیشرانه نسبت به موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری سابق با تنفس طبیعی، ۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن‌ متر گشتاور بیشتری تولید می‌ کند. دستاورد چنین بهبودی در عملکرد خودرو به‌ وضوح قابل تمایز است. جایی که با گیربکس PDK اختیاری با کلاچ دوگانه و پکیج اسپرت کرونو، شتاب صفر تا صد ۴.۷ ثانیه‌ ای را ثبت می‌ کند که ۰.۸ ثانیه از سلف خود سریع‌ تر است. بیشینه سرعت این مدل نیز به ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد.
پورشه  718 باکستر آبی
موتور جدید نه تنها قدرتمندتر از نمونه‌ های قبلی هست بلکه به گفته پورشه کارآمدتر نیز شده‌ است به‌گونه‌ ای که مصرف سوخت آن‌ تا ۱۳ درصد کاهش یافته است. نسخه ۷۱۸ با یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت پایه ارائه می‌ شود. در حالی که گیربکس PDK اتوماتیک با کلاچ دوگانه به صورت اختیاری قابل انتخاب است. این گیربکس به‌ روزرسانی شده و با ویژگی جدید دنده مجازی برای کاهش مصرف سوخت مخصوصاً در سرعت‌ های کروز همراه گردیده است. پورشه همچنین شاسی را با یک سیستم تعلیق با تنظیم دوباره، ارتقا داده است. به‌گونه‌ ای که تغییر موتورها، باعث تغییر در تناسب و توزیع وزن نشود. بعلاوه یک فرمان الکترومکانیکی جدید نیز با ۱۰ درصد دقت بالاتر، فرمان‌ پذیری بهتری را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد. کسانی که به دنبال هندلینگ بهتری باشند نیز می‌ توانند مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) را که شامل کاهش ۱۰ میلی‌ متری ارتفاع سواری نیز می‌شود سفارش دهند.
پورشه طراحی ۷۱۸ باکستر را نیز با اصلاحات فراوانی، به‌ روز نموده است. این تغییرات باعث ایجاد چهره‌ ای دل‌ نشین‌ تر و مدرن‌ تر برای این خودرو شده‌اند. چراغ‌ ها و چینش گرافیکی لامپ‌ های درون آن‌ ها، چراغ‌ های سه‌ بعدی عقب، سپر و هواکش‌ های بزرگ‌ تر روی آن، آینه‌ های جانبی، دستگیره جدید درب‌ ها، طراحی چرخ‌ ها، هواکش‌ های کناری، درب صندوق بار و نوار بین دو چراغ عقب و خروجی اگزوز از تغییرات این مدل به شمار می‌ روند. هنر پورشه در این است که باکستر همچنان از هر خودروی برند دیگری متمایز بوده و پورشه بودن آن آشکار است.
اولین رونمایی از این خودرو نمایشگاه ژنو خواهد بود و باید اعلام کرد که احتمال حضور این مدل به دلیل استفاده از موتوری با حجم کمتر از 2.5 لیتر در ایران زیاد است.
با توجه به سابقه نسبتا خوب حضور پورشه در ایران، شاهد حضور این مدل در خیابان های بالانشین تهران و دیگر شهرهای ایران خواهیم بود.
پورشه  718 باکستر نمای پشت

طراحی سایت از   ahwazsite.ir